Sunnuntai 11.6. Tallinna-Klaipeda

Aamulla heräiltiin puoli seitsemän aikaan, koska laivasta piti poistua jo kello 8.00 ja sitä ennen käydä syömässä laivan aamupala. Nopeasti hoidettiin aamupalan syönti ja tavaroiden pakkaus. Tasan kello kahdeksan olimme autokannella poistumassa laivasta.

Tallinnasta lähdimme ajelemaan kohti Pärnua. Tiet olivat oikein hyvässä kunnossa ja keli oli kiva. Mikäs siinä oli ajellessa! Pärnun hiekkarantoja ei kuitenkaan jääty katselemaan, vaan jatkettiin matkaa, sillä kilometrejä oli edessä vielä paljon. Pieni kahvipaussi pidettiin pian Pärnun jälkeen ja laitettiin lisää vaatetta päälle, sillä lämpimästä kelistä huolimatta alkoi tuulessa tulla kylmä.

Kyytiläisten tehtävänä oli tällä reissulla testata GoPron uutta kameraa ja Karma Grip-gimbaalia eli videokuvan vakauttajaa. Hieman totuttelua käyttö vaati, mutta eiköhän se tästä lähde sujumaan. Videokuvan laatu on ainakin edellisiin reissuihin verrattuna huomattavasti parempaa.

Toinen pidempi tauko pidettiin Latvian puolella. Valitettavasti paikkakunnan nimi ei jäänyt mieleen. Siellä nautimme taas kahvit ja matka jatkui kohti Klaipedaa. Sen verran tasaista oli kyyti, että kyytiläiset ottivat matkan aikana muutamatkin torkut. Silloin viimeistään herättiin, kun kypärät kolahtivat kuskin kanssa yhteen.

Klaipedaan saavuttiin illalla kuuden maissa ja kilometrejä tuli päivän aikana 640 kilometriä. Näin pitkiä siirtymiä ei kyytiläiset olleet aiemmin istuneet, mutta matka sujui oikein hyvin. Majapaikkamme oli nimeltään Sun Kiss. Siellä meillä oli kiva, pieni huoneisto, joka kaipasi ehkä hieman pintaremonttia, mutta meille sopi aivan hyvin.

Perinteenä on ollut, että miehet, jotka kuskeina toimivat, ottavat ajon jälkeen kaksi sormenleveyttä klubijuomaa. Tällä reissulla klubijuomana toimi Lagavulin viski. Kyseessä tällä kertaa Distillers edition, tislattu vuonna 2000, pullotettu vuonna 2016.

Illalla kävelimme Klaipedan keskustaan syömään ja kävimme satamassa ihastelemassa maisemia. Takaisin tulimme taksilla, koska matkaa oli sen verran, ettei kävely pimeässä houkuttanut.

Videonpätkää on tulossa, kunhan sitä saadaan täällä reissun päällä editoitua.